Lista zmian jest ogromna jednak tutaj zajmiemy się tymi najważniejszymi. Tak więc najlepiej przejdźmy do rzeczy.
Każdy element ubioru i wyposażenia postaci jak i same postacie zostały przeprojektowane, dodano również nowe elementy ubioru. Większość wyposażenia została przemodelowana, inne zostały zastąpione nowymi, a mały procent z pozostałych został usunięty z gry gdyż nie współgrał z nowym zestawem.
Deweloperzy informują również, żw wybór zarostu twarzy będzie dodany w późniejszej aktualizacji gdyż praca nad nimi wymaga odpowiednich zmian dla każdej z twarzy z osobna.
Nowe oraz poprawione wersje uzbrojenia:
MK14 EBR, MK46, M4A1 SOPMOD, M4A1 Block II,M4A1 Block II (FSP), MK18, HK416D,HK416D CQB, G3A3
Ostatnie zdjęcie (od góry do dołu): MK14 EBR, MK46 oraz G3A3
Żadna z broni nie ma dostępnych skórek, te pojawią się w najbliższych aktualizacjach.
Nowe oraz przeprojektowane modele elementów wyposażenia broni:
HWS 553,HWS EXPS3 (w wersji czarnej jak i FDE), T-2 Micro, Specter DR 1x/4x(obecnie tylko w wersji FDE), G33 Magnifier (3x)(czarna i FDE).
Najnowsza aktualizacja wprowadza szereg usprawnień rozgrywki oraz machaniki.
Stan magazynka:
Jedną z nich jest możliwość sprawdzenia przybliżonej ilości naboi(przytrzymanie klawisza R), które pozostały w magazynku. Świetnie obrazuje to poniższe wideo.
Planowane jest również dodanie pozostawienia magazynka na wierzchu wraz z widoczną ikoną tak długo jak przytrzymywany jest klawisz „R”, oraz automatyczne wyświetlanie ikony stanu gdy ładowany jest pusty magazynek.
Tablet, w którego wyposażony jest każdy z graczy pozwala na zlokalizowanie swojego położenia, swojej drużyny jak i celów do zrealizowania.
Pozwoli on również podczas prawidłowego wykorzystania uniknąć nieprzyjacielskich ostrzałów czy usprawnić koordynacje misji.
Elementy Drużynowe:
Jak widać na zdjęciu z tabletem ▲ gracze mogą zostać przypisani przez admina serwera do jednej z poszczególnych drużyn (Alpha (A), Bravo (B), Charlie (C) i Delta (D))
Po dołączeniu do sesji, gracze są automatycznie przypisywani do Alfy. Aby zmienić drużynę na inną, naciśnij klawisz [Esc] i przejdź do karty Session Roster w górnym pasku menu. Następnie po prostu kliknij ikonę z literą obok swojego imienia i wybierz z listy nowy zespół.
Zmiana prędkości poruszania:
Prędkości ruchu chodzenia oraz sprintu zostały nieznacznie lecz zauważalnie spowolnione. Zmiany te wydają się być odpowiednie dla większości graczy. Temat ten będzie nadal obserwowany i konsultowany z graczami.
Odrzut broni:
W ramach aktualizacji animacji poprawiono odrzut, który powinien być teraz bardziej odczuwalny
zarówno dzięki animacjom odrzutu, jak i dodatkowej warstwie drgań kamery – Tak jak zwykle wszystko może ulec zmianie.
Kolizje broni (short-stocking):
Kolizje broni zostały przerobione tak aby wykorzystać short-stocking. Jest to technika, w której strzelec stopniowo przesuwa magazynek przez ramię, aby dalej kierować broń do przodu, jeżeli nie ma wystarczająco dużo miejsca przed sobą, aby utrzymać ją w pełni wyciągniętą. Ta zmiana pozwala graczom zachować skuteczność bojową w znacznie większym stopniu niż w wersji 1031 (gdzie broń była kierowana do góry, gdy tylko wykryto jej kolizję).
Nowa pozycja gotowości do strzału z pistoletu:Pozycja „Close Ready” dla pistoletów została zaktualizowana tak aby była o wiele mniej ściśnięta (blisko klatki piersiowej). Usprawniając pewniejsze celowanie podczas ataku.
Czułość celowania (ADS):Od teraz można w ustawieniach ustawić czułość celowania dla poszczególnego poziomu powiększenia.
Wzmocnione granaty dymne:
Granaty dymne zostały nieco wzmocnione tak aby zapewnić bardziej efektywne ukrycie w dymie. Wydajność gry może ucierpieć, jeżeli będziesz spamować mapę dymnymi.
Jest to rozwiązanie tymczasowe, dopóki twórcy nie przerobią i nie zoptymalizują efektu dymu.
Nowe tryby zegarka na rękę:
Od teraz twój zegarek posiada kilka nowych funkcji związanych z różnymi trybami gry.
- We wszystkich trybach gry, ostrzeżenie o „pozostałym czasie” będzie na krótko wyświetlane na zegarku po 5, 2 i 1 minutach pozostałego czasu.
- W Intel Retrieval można teraz włączyć ustawienie misji „Proximity Alert” (na Ops Board), aby otrzymać alarm wibracyjny, gdy znajdziesz się w odległości 5 metrów od urządzenia wywiadowczego.
- W nowej dynamicznej grze DTAS, twój zegarek będzie wyświetlał pomocne informacje DTAS: +Przybliżona odległość do flagi po jej umieszczeniu (w metrach). Obecne również w trybie Fox Hunt, wskazując odległość do objektu.
+Gdy w zasięgu flagi znajduje się obrońca, zielony alarm będzie pulsował.
+Gdy w zasięgu flagi znajduje się atakujący, wysyłany jest żółty sygnał alarmowy.
+Kiedy flaga jest zdobyta, czerwony alarm pulsuje (obrońcy nie otrzymują ostrzeżenia o zdobyciu flagi).
Przebudowanie pokoju planowania strategicznego:
Pomieszczenie jest teraz mroczniejsze a ekran z mapą bardziej czytelny.
Animacje:
- Jest to pierwszy etap gruntownej przebudowy animacji.
- Przygotowanie szkieletu postaci do dodania animacji za pomocą motion capture.
- Wszystkie bronie mają przerobione animacje strzelania oraz manipulacji bronią (przeładowanie, selektor ognia, sprawdzanie magazynka itp.)
- Pierwszy etap dodania animacji niestandardowych położeń dłoni dla przedniego uchwytu:
+Ręka podpierająca broń będzie ją chwytać w zależności od tego,w jaki rodzaj chwytu przedniego jest wyposażony (jeśli jest)
Niektóre uchwyty przednie powodują, że lewy łokieć wystaje do góry – jest to znany problem.
- Animacje odrzutu kamery.
- Animacje postaci w stanie bezczynności (widoczne tylko dla innych graczy)
- Animacje śmierci specyficzne dla poszczególnych części ciała.
- Pierwsze próby dodania animacji dla wspinania się po drabinach.
Najnowsza aktualizacja jest dopiero początkiem i podstawą do przebudowania i usprawnienia animacji.
Nowe mapy:
- Compound: Jedno z najbardziej oczekiwanych dodatków do gry w historii GB. Compound rozgrywa się w nieokreślonej pakistańskiej wiosce na płaskim terenie, na którym znajdują się pola uprawne, główna droga i kilka obiektów zbudowanych przez ludzi. Od małych szop po wielopiętrowe domy.
- Rig: Jest prawdopodobnie największą mapą w grze. Składa się z wielu pokładów, każdy z pod-poziomami. Mapa ta jest taktycznym koszmarem.
Przebudowane mapy:
Storage Facility, Power station, City, Run down
Dodano nowe tryby gry:
Dynamic Take and Secure (DTAS)[PvP] oraz Fox Hunt
[PvP]
Przeprojektowany Interfejs gry, o którym nie będę się rozpisywał.Usprawnione AI
Przeprojektowane udźwiękowienie:
- Nowe dźwięki przeładowania dla wszystkich broni, tak aby pasowały do nowych animacji i zasobów.
- Przeprojektowanie miksu audio: dostosowano poziomy wszystkich dźwięków, aby strzały i eksplozje brzmiały potężniej.
- Ustawienia wstępne dla udźwiękowienia:
+Pełny: Wystrzały i eksplozje są znacznie głośniejsze niż inne dźwięki. Zalecane dla użytkowników słuchawek.
+Średni: Zalecane dla użytkowników głośników.
+Niski: Wystrzały i eksplozje nie są dużo głośniejsze od innych dźwięków. Zalecane dla użytkowników głośników grających w nocy oraz dla graczy z uszkodzonym słuchem.
Usprawniono Misje jak i edytor misji.
Zmian oczywiscie jest znacznie więcej jednak postarałem się wybrać moim zdaniem najciekawsze z nich.
WAŻNE: WYCZYŚĆ STARE PLIKI |
Jeżeli używasz wersji V1031 lub od dłuższego czasu nie aktualizowałeś CTE, musisz usunąć całą zawartość następujących lokalizacji:
(skopiuj je do paska adresu Eksploratora plików i naciśnij klawisz Enter): -%LOCALAPPDATA%\GroundBranch\Saved\Config\WindowsNoEditor -Documents\GroundBranch Niewykonanie tej czynności spowoduje różne problemy z grą.Jeśli korzystasz z ostatniej wersji CTE, dla pewności i tak wyczyść te pliki. |