Insurgency – to najlepsza taktyczna strzelanka dostępna na rynku …

Insurgency to taktyczna strzelanka nastawiona głównie na tryb multiplayer. Jest to kontynuacja popularnego moda o tym samym tytule dedykowanego grze Half-Life 2. Produkt autorstwa New World Interactive, w skład którego wchodzi zespół odpowiedzialny za oryginalną modyfikację. Akcja toczy się w jednym z krajów Bliskiego Wschodu. Gra opowiada o starciach między oddziałami wojsk zachodnich, a muzułmańskimi rebeliantami. Insurgency jest taktyczną strzelanką, więc nacisk położono na wysoki realizm rozgrywki. Jedno celne trafienie często wystarczy do zabicia przeciwnika, a zwycięstwo jest prawie niemożliwe bez dobrej współpracy z kolegami z drużyny

W Insurgency mamy do wyboru dwie drużyny terrorystów i żołnierzy, kilka klas postaci takich jak strzelec wyborowy, snajper, wsparcie, saper czy szturmowiec. Dobierać możemy też elementy wyposażenia obronnego, ulepszenia do broni – celowniki czy amunicję grzybkującą, a nawet kilka różnych rodzajów granatów od zwykłych odłamkowych aż po rakietowe przeciwpancerne wystrzeliwane z RPG-7. Co ciekawe, wśród broni znajdziemy współczesne modele jak M16A2 i historyczne gnaty w stylu MP-40.

Gra posiada cztery tryby rozgrywki kooperacyjny hunt, w którym walczymy z botami, firefight, czyli klasyczne odbijanie punktów kontrolnych. Occupy, gdzie każda drużyna zaczyna z jednym punktem, a walka toczy się o bazę znajdującą się na środku i ellimination, który jest wariacją na temat zabawy w zdobywanie flag. Gra posiada też nietypowy system odradzania się. Po zgonie oczekujemy aż ktoś z naszej drużyny przejmie jedną z baz albo czekamy na odgórną kolejną falę wsparcia i odradzamy się drużynowo. Z jednej strony oznacza to zazwyczaj irytujące (czasem nawet półminutowe!) oczekiwanie na zmartwychwstanie, ale z drugiej strony sprawia, że zawsze działamy w grupie. Połączenie bardzo dużej śmiertelności i długiego oczekiwania na respawn często bywa denerwujące ale jest konieczne.

Co różni Insurgency od innych strzelanek
– kupiłeś grę i to jest twój jedyny i ostatni zakup w tej grze , nie ma tu pakietów broni czy kamizelek do kupienia za prawdziwą kasę wszyscy gracze maja takie same szanse ,
– żeby zginąć wystarczy że przeciwnik pośle w twoim kierunku od 1 do 4 kulek w zależności od tego jaką masz założoną kamizelkę i jakiej amunicji używa nieprzyjaciel,
– brak kill -ratio nie ma listy najlepszych graczy – nie ma frustracji że jesteś tak daleko w rankingu graczy,
– brak mini mapy – nikt nie wie od kogo zginął, koledzy nie widzą gdzie zginąłeś wiec musisz używać komunikacji głosowej w grze,
– wszystkie ruchy Twojej postaci jak i mechanika strzału jest jak najbardziej realistyczna – nie ma strzelania podczas skoku jak w CS-GO ani strzelania z biodra no chyba że przeciwnik jest przed Tobą,
– nie wiesz ile zostało Ci amunicji w magazynku – tak jak w rzeczywistości albo liczysz swoje strzały albo często przeładowujesz o ile nieprzyjaciel w tym czasie tego nie wykorzysta posyłając Ci 1 skuteczną kulkę,
– mapy są tak zaprojektowane że praktycznie w każdym miejscu da się skampić – schować się za zasłoną ,kucnąć , położyć się utrudniając trafienie,
– sama wymiana ognia jak i trafienie w przeciwnika jest mało efektowne , można powiedzieć że w 1/3 wypadków nawet nie wiesz czy trafiłeś i przeciwnik padł czy po prostu się schował za rogiem czy samochodem ,
– starcia ludzie przeciw ludziom czyli tryb pvp rozgrywane są na serwerach rozmieszczonych na całym globie ,im bliżej Ciebie jest serwer tym masz mniejsze pingi i większe szanse na wyrównaną grę.

Tryby gry
– solo w zasadzie ten tryb nie powinien być używany gdyż grasz tu sam przeciw botom a nie o to w tej grze chodzi 🙂
– kooperacja gra zespołu graczy do 8 przeciw botom – tu proponuję Wam zacząć przygodę z INSURGENCY.Poznasz przede wszystkim mapy nauczysz się poruszać i strzelać z każdej broni i wybierzesz dla siebie odpowiednią.
Tryb kooperacji zawiera kilka scenariuszy i rózne tryby trudności więc dla każdego coś miłego…,
– multiplayer pvp tryb gry ludzie przeciw ludziom .W tym trybie możecie grać w max 32 graczy, to bardzo ciężki tryb gry podobny do BF czy COD generalnie zagrać można ale to nie da Ci satysfakcji jaką oferuje tryb turniejowy czyli 5 na 5,
– rozgrywka turniejowa – tryb turnieju – 5 na 5 graczy – to domyślny i najbardzie wciągający scenariusz tej gry,
– doi -Day Od Infamy – to dodatek przenoszący nas w czasy II Wojny Światowej (dla miłośników gatunku)

Klasy
W insurgency wybieramy jedną ze stron konfliktu
– security forces (siły bezpieczeństwa)
– insurgents (powstańcy)
Każda ze stron posiada kilka klas.Każda klasa ma do wyboru określone uzbrojenie.1.) – security forces (siły bezpieczeństwa)– zwiadowca (dowódca ,flanker)Zwiadowca to klasa lekka:
a) zalety:
– posiada najszybszy pistolet maszynowy mp5k
– jest szybki
b)wady:
– może założyć tylko lekką kamizelkę
c)zalecene uzbrojenie
– lekka kamiezelka
– mp5k bez celownika z amunicją AP
– granat błyskowylub:
– lekka kamiezelka
– ump-45 bez celownika z amunicją AP
– granat odłamkowy

– wsparcie (nie dostępny w trybie turniejowym)

– specjalista (nie dostępny w trybie turniejowym)

– strzelec (szturmowiec)

Szturmowiec to klasa ciężka:
a) zalety:
– może założyć ciężką kamizelkę
– może udźwignąć więcej sprzętu od pozostałych klas
b)wady:
– jest wolny
– utrudnione celowanie na m16 i mk18 bez dołożonego celownika

c)zalecene uzbrojenie
– ciężka kamiezelka
– mk18 bez celownika z amunicją AP
– granat odłamkowy

lub:
– lekka kamiezelka
– mk18 z celownikiem i amunicją AP
– granat błyskowy

– snajper

Snajper to wyjątkowo trudna i specyficzna klasa:
a) zalety:
– jako jedyny może wziąć lunetę większą niż 1 (mówimy o trybie turniejowym gry)
– broń snajpera zadaje największe obrażenia
b)wady:
– może wziąć tylko lekką kamizelkę
– posiada broń strzelającą tylko w trybie pojedyńczym

c)zalecene uzbrojenie (na tym możesz grać jak szturmowiec)
– lekka kamiezelka
– L1A1 bez celownika z amunicją AP
– granat odłamkowy

lub:
– lekka kamiezelka
– m40A1 z kolimatorem lub lunetą i amunicją AP
– granat błyskowy

– miner (nie dostępny w trybie turniejowym)

– grenadier (nie dostępny w trybie turniejowym)

2.) insurgents (powstańcy)

– szturmowiec

Szturmowiec to klasa ciężka:
a) zalety:
– może założyć ciężką kamizelkę
– może udźwignąć więcej sprzętu od pozostałych klas
b)wady:
– jest wolny

c)zalecene uzbrojenie
– ciężka kamiezelka
– AK74 z celownikiem z amunicją AP
– granat odłamkowy

lub:
– ciężka kamiezelka
– AKM z celownikiem i amunicją AP
– granat błyskowy

– snajper

Snajper to wyjątkowo trudna i specyficzna klasa:
a) zalety:
– jako jedyny może wziąć lunetę większą niż 1 (mówimy o trybie turniejowym gry)
– broń snajpera zadaje największe obrażenia
b)wady:
– może wziąć tylko lekką kamizelkę
– posiada broń strzelającą tylko w trybie pojedyńczym

c)zalecene uzbrojenie (na tym możesz grać jak szturmowiec)
– lekka kamiezelka
– SKS bez celownika z amunicją AP
– granat odłamkowy

lub:
– lekka kamiezelka
– MOSIN z lunetą i amunicją AP
– granat błyskowy

– skrzydło (dowódca, flanker)

Zwiadowca to klasa lekka:
a) zalety:
– posiada AK-74U bardzo silny karabin
– jest szybki
b)wady:
– może założyć tylko lekką kamizelkę
c)zalecene uzbrojenie
– lekka kamiezelka
– AKS-74U bez celownika z amunicją AP
– granat błyskowy

lub:
– lekka kamiezelka
– MP40 bez celownika z amunicją AP
– granat odłamkowy

Dobór uzbrojenia

Tak jak wcześniej pisałem możesz zginąć od 1 lub 4 kulek posłanych w Twoim kierunku a teraz przyjrzyjmy się od czego to zależy.

– kamizelka ciężka to podstawa dla szturmowca jeżeli jej nie założysz a przeciwnik korzysta z amunicji AP to zginiesz od 1 napotkanej kulki.
Zwiadowca lub skrzydło żeby być szybszym ma dostęp tylko do lekkiej kamizelki,może za to wziąć np granat błyskowy

– amunicja mamy 3 rodzaje:
zwykła,smugowa – unikaj jej bo jeżeli przeciwnik ma ciężką kamizelkę to nie zdążysz go zabić,
HP – dobra przeciw celom nieopancerzonym 1-2 kulka dla celu bez kamizelki , 3 kulki dla celu z kamizelką
AP -skuteczna do celów opancerzonych (1-2 kulki dla mających ciężką kamizelkę)

– granaty:
granat dymny 1 osoba w zespole powinna mieć ten granat żeby osłonić drużynę przed ogniem zaporowym
granat błyskowy – nieoceniona broń jeśli się chce zdobyć skampiony punkt wroga oślepia przeciwnika na parę sekund
granat zwykły jego zasięg jest jak najbardziej realistyczny jeżeli nie masz kamizelki a granat wpadnie w obrębie ścian w których ty się znajdujesz to najpewniej padniesz
granat zapalający i koktail mołotowa w zasadzie używany tylko w trybie przeciw botom dla zniszczenia składu broni ewentualnie do zabezpieczenia tyłów żeby boty nie przeszły

– celownik – do wyboru jest kilka bez zbliżenia i kilka ze zbliżeniem – stanowczo radzę brać te bez zbliżenia lub nawet zrezygnować z kolimatora kosztem granatu błyskowego czy odłamkowego bo w patowej sytuacji to właśnie granat da Ci przewagę ,nawet dla snajpera to lepszy wybór no chyba że jesteś tym jedynym urodzonym w czepku snajperem który napierd… z lunetą x4 do celów znajdujących sie przed sobą 🙂

– no i wreszcie broń, generalnie musisz sam przetestować która broń Ci odpowiada statystyki broni dostępne są na stronie: http://jballou.com/insurgency/stats.php

Masz ograniczony ciężar do wzięcia priorytet to kamizelka i amunicja reszta wg. gustu.

Porady dla początkujących
Kilka wskazówek dla początkujących:
– podstawa tej gry to znajomość map ,pograj kilka tygodni w tryb kooperacji przeciw botom żebyś zaznajomił się z mapami zanim zaczniesz grać przeciw ludziom.Unikniesz wtedy frustracji typu skąd ? jakim cudem mnie zabił ?
– komunikacja głosowa podczas gry to podstawa bez niej jesteś łatwym celem dla drużyny przeciwnej ,tu nie ma mini mapy i nie widać kto gdzie zginął i kto jaki punkt przejmuje.Idziesz na punkt informuj , zginiesz informuj ,zobaczysz wroga informuj…,
– punkty zdobywasz nie dzięki fragom tylko dzięki zdobytym punktom kontrolnym dla swojej drużyny,
– pamiętaj że bardzo istotną rzeczą w tej grze jest zaskoczenie przeciwnika, żeby go zaskoczyć musisz poruszać się tak żeby wróg Ciebie nie usłyszał .Jak podchodzisz do punktu lub wroga włącz celowanie i ukucnij wtedy poruszasz się bezszelestnie,
– jeżeli masz możliwość to graj na słuchawkach żeby usłyszeć z której strony idzie nieprzyjaciel a słychać w tej grze wszystko nawet szybki oddech po zakończonym właśnie biegu 🙂 .Jak już opanujesz nieco mapy dostępne w grze a jest ich kilkanaście możesz spróbować swoich sił rozgrywając mecze turniejowe.
Informacje podstawowe dla trybu turniejowego :
– grają ze sobą 2 drużyny każda po minimum 3 a maksymalnie 5 graczy.
– jeżeli w czasie rozgrywki jedna z drużyn będzie miała mniej niż 3 graczy mecz zostaje przerwany i rozpoczęty od nowa gdy drużyna będzie miała ponownie minimum 3 graczy dlatego nigdy nie opuszczaj meczu przed jego zakończeniem bo zepsujesz innym cały mecz,
– mecz trwa od 6 do 11 rund.Wygrywa drużyna która wygra pierwsza 6 rund,
– mecz rozgrywany jest jedynie dla scenariusza FIREFIGHT czyli drużyna która przejmie 2 z 3 punktów kontrolnych przed upływem końca czasu (2,5min) wygrywa daną rundę,
-gdy runda się zaczyna każda z drużyn ma przejęty 1 punkt skrajny (A lub C co widać po kolorze niebieskim) punkt środkowy (B) jest biały nie przejęty przez żadną z drużyn,
-jeżeli czas rundy się skończył a jedna z drużyn jest w trakcie przejmowania punktu to mecz zostaje przedłużony aż do czasu przejęcia tego punktu lub zabicia przejmującego punkt przez drużynę przeciwną czyli obrońcy.
– jeżeli wszyscy w drużynie polegną to automatycznie runda się kończy przegraną tej drużyny.
– w momencie przejęcia punktu przez jedną z drużyn wszyscy którzy dotychczas zginęli zostają w tej drużynie odrodzeni na respie.
– scenariusz firefight jest dostępny dla ograniczonej liczby map więc możecie w szczególności ćwiczyć te mapy:
station firefight
panj firefight
uprising firefight
market firefight (szczególnie grywana)
heights firefight (szczególnie grywana)
district firefight (szczególnie grywana)
siege firefight
contact firefight
ministry firefight (szczególnie grywana)
revolt firefight
verticality

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *