World War 3 będzie grą akcji z gatunku FPS, osadzoną w erze konfliktu zbrojnego rozgrywającego się w trzeciej dekadzie XXI wieku pochodzący od gliwickiego studia Farm 51. Gra kładzie szczególny nacisk na odwzorowanie realiów współczesnego pola walki oraz współpracy zespołowej. Celem gry będzie odwzorowanie autentycznych działań taktyczno-bojowych w zakładanym teatrze operacyjnym, stawiając na grywalny realizm.
W grze będzie można wziąć udział w starciach z udziałem jednostek piechoty oraz pojazdów wojskowych.
World War 3 zaoferuje możliwość wcielenia się w żołnierzy z całego świata, w tym w żołnierzy Wojska Polskiego.
Projekt tworzony jest przez międzynarodowy zespół specjalistów przy czynnym współudziale ekspertów z segmentu zbrojeniowego oraz jednostek mundurowych ( ośrodkiem badawczo-rozwojowy związany z Polskim Holdingiem Obronnym Źródło: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=30207). Gra tworzona jest na silniku Unreal Engine 4.
Innowacyjne podejście do gatunku
World War 3 – poza intensywną rozgrywką PVP oraz nowoczesną i realistyczną grafiką – ma stanowić źródło świeżych pomysłów w gatunku sieciowych strzelanin. Twórcy zaproponują mechanizmy związane z interakcją między graczami, współpracą zespołową oraz planowaniem strategicznym. Gra zaoferuje rozwiązania czerpiące garściami z wojskowego rzemiosła i współczesnego przemysłu zbrojeniowego, nieobecnego w konkurencyjnych tytułach. Rozgrywka w World War 3 nie będzie ograniczać się jedynie do wymiany ognia, kluczem do zwycięstwa będzie gra zespołowa.
Ciekawym rozwiązaniem w World War 3 jest coś, co deweloperzy nazywają „meta-grą”. Oznacza to, że nasze dokonania w danej misji mają konsekwencje także w dalszych rozgrywkach – przełamanie defensywy może np. otworzyć całkiem nowe kierunki ataku. Dzięki temu warstwa strategiczna konfliktu została znacznie rozbudowana i upodobniła się do prowadzenia pełnoprawnej kampanii.
Źródło: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=30207
Główne cechy gry
– FPS z pojazdami
– rozgrywka stawiającą na autentyzm pola bitwy i współpracę zespołową,
– dynamiczna Linia Frontu oraz planowanie strategiczne,
– różnorodne wyposażenie oraz lokacje,
– szczegółowe projekty lokacji (m.in. Warszawa, Moskwa, Berlin),
– projekt tworzony we współpracy z wojskiem.
Gra ukaże się na rynku w 2018 roku jako prawdopodobnie free to play chociaż będą mikropłatności będą one dotyczyć personalizacji bohatera. Studio The Farm 51 zaprezentuje tytuł na gamescom-ie jeszcze w 2017 roku.