TO4:Tactical Operations – Powrót do czasów kafejek internetowych.

Zanim przejdziemy do ogólnego opisu gry, pragnę zaznaczyć, że nie będzie można dzisiejszego wpisu nazwać pełnoprawną recenzją. Pragnąłem jednak trochę przybliżyć wam dzisiejszy tytuł, co było jedynym powodem powstania tego artykułu.

TO4:Tactical Operations (gra we wczesnym dostępie) pozwoli wam powrócić do czasów kiedy to źródło rozgrywek sieciowych znajdowało się w kafejkach internetowych (młodych odsyłam do Wikipedii), a słowo realizm w strzelankach było praktycznie nieznane. Do zabawy gdzie próg wejścia był jednym z najniższych, ale do bycia najlepszym potrzeba było czasu i odpowiedniego podejścia.

Sama gra jest próbą przywrócenia do życia tytułu, który na początku 21 wieku zdążył z modu do gry Unreal Tournament przeistoczyć się w pełnoprawny tytuł. Mowa oczywiście o Tactical Ops. Tyle z nostalgicznych wspomnień, przejdźmy do konkretów.

TO4 jest w pełni darmową grą multiplayer PvP, bez żadnych mikropłatności co oznacza brak trybu jednoosobowego oraz ( za co jestem dozgonnie wdzięczny twórcom) brak różowych karabinków ;).

Tytuł ten zawiera w sobie najpopularniejsze tryby rozgrywki takie jak S&D (tryb bomby), ratowanie zakładników, hackowanie komputerów czy też ucieczkę wraz z całą drużyną z mapy (Escape). W przyszłości dojdą kolejne scenariusze. Rozgrywka opiera się na rundach, a początek każdej z nich bardzo przypomina ten z serii gier Counter-Strike. Zaopatrujemy się w broń, pancerz oraz granaty za zdobyte w poprzedniej rundzie pieniądze i działamy według scenariusza danej mapy. Podkładamy/rozbrajamy bombę, ratujemy zakładników bądź uniemożliwiamy ich odbicie przez odział antyterrorystów, itd. Nagrodą za wygraną są zwiększone środki na zakup lepszych broni.

Walka w TO4 znacząco się różni od wcześniej wspomnianego przykładu. Rozrzut broni jest minimalny co powoduje, że w grze głównie liczy się prędkość i bliżej jej po tym względem w mechanice do takich gier jak CrossFire czy UrbanTerror. Skakanie, bieganie, kucanie czy pływanie to niezbędny element rozgrywki, a pozostanie w bezruchu najczęściej kończy się śmiercią. Podczas rundy gracz może skorzystać (w zależności od funduszy) z 3 broni oraz 2 granatów (dymny/błyskowy oraz wybuchający). Co pozwala nam zaopatrzyć się w pistolet, pistolet maszynowy/strzelbę oraz karabinek/snajperkę. Dostęp do 3 broni podczas rundy pozwala szybko przełączyć się na kolejną gdy nie ma czasu na przeładowanie, co w wielu sytuacjach ratuje twoją skórę i może prowadzić do wygrania rundy.

Poniższa zapowiedź gry pochodzi z bardzo wczesnej wersji. W ostatnim tygodniu miała miejsce duża aktualizacja, która wprowadziła wiele zmian i usprawnień, tak więc dodaje ją tylko jako forma dodatkowej informacji o grze 😉
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=9QmrH7VG45g[/embedyt]

Jeszcze trochę o najnowszej aktualizacji. Ostatnie zmiany to nowy system odpowiedzialny za obsługę audio w grze, który jednocześnie jest cały czas usprawniany. Migracja na nowszą wersję silnika Unreal Engine; teraz gra korzysta z wersji 4.25.4. Poprawione zostały również animacje postaci jak i wymienione efekty wybuchu granatów czy animacje broni. Dodano dwie nowe mapy, oraz wprowadzono ponad 1000 zmian we wszystkich starych mapach. Sam kod gry również został usprawniony, co przełożyło się na zwiększoną wydajność projektu. Zmian jest znacznie więcej, ale nie ma sensu ich tutaj wypisywać.

Nowa mapa: Shaolin

Grę można za darmo pobrać na platformie Steam. Baza graczy w TO4 jest znikoma, jednak każdego dnia można znaleźć minimum jeden pełny serwer. Ta informacja może trochę odstraszać jednak moim zdaniem warto się rzeczonym tytułem zainteresować.

https://store.steampowered.com/app/690980/TO4_Tactical_Operations/

 

Filmik z ostatniego turnieju 1v1 (nadal na poprzedniej wersji gry)

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=huJthrC003I[/embedyt]

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *