World War 3 pierwsze wrażenia po premierze w EA (aktualizacja)

Żołnierze! Na tę chwilę borykamy się z problemami technicznymi i prawdopodobnie będziemy zmuszeni przełożyć premierę „World War 3”

Takim komunikatem przywitało nas studio The Farm 51 w dniu 19 października o godzinie 19:00. Przez długie godziny wyglądało jednak na to, że gracze z całego świata wyczekujący na weekend z nową grą będą musieli jeszcze chwilę poczekać. Niestety mimo wypuszczonego parę godzin później patch-a gracze nadal nie mogli się połączyć z siecią WW3. Problem techniczny z dostępem do serwerów występuje głównie w regionie EU. W regionach SA i NA oczekiwanie na połączenie jest na tą chwilę kilkuminutowe. W każdym z regionów po zakończeniu meczu występuje ponowna utrata łączności.

The Farm 51 w dzisiejszym komunikacie informuje:

Żołnierze, wróciliśmy do biura i nadal pracujemy. Wczoraj zrobiliśmy duży postęp w rozwiązywaniu problemów z łącznością, pozwalając niektórym z was na grę i cieszenie się grą. Nadal nie jest to zgodne z tym, co chcemy Wam zaoferować, a zatem zaczynamy kolejną rundę zmagań . Naprawdę ciężko jest wyrazić słowami, jak bardzo nam przykro, że tak się stało. Rozumiemy Waszą frustrację i gniew – jest to uzasadnione. Dziękuję wszystkim za cierpliwość i wsparcie które od Was otrzymujemy. To daje nam ogromny motywacyjny impuls do naprawienia wszystkich problemów jak najszybciej.

Wygląda więc na to że szybko nie doczekamy się usprawnienia gry. Obserwowaliśmy oceny jakie WW3 otrzymywało na steam od momentu premiery. Zaczęło się całkiem dobrze opinie były w większości pozytywne, z każdą godziną niestety opinie były jednak coraz gorsze i szala przechyliła się w kierunku tych najgorszych. W sobotę 20 pażdziernika oceny graczy uległy nieznacznie poprawie, aż do teraz steam pokazuje je jako „mieszane”.  Prawdopodobnie na początku  swoje opinie publikowali gracze testujący grę przed jej premierą. W zamkniętych testach nie było kłopotów z połączeniem. Później swoje niezadowolenie wyrażali gracze którzy kupili grę i nie mogli jej uruchomić. Miejmy nadzieję że za kilka dni wszystko jednak wróci do normy i za jakiś czas nikt o tej wpadce nie będzie pamiętał bo pomysł na grę jest świetny.

Wracając do samej gry, po 3 godzinnym doświadczeniu możemy z całą pewnością powiedzieć że gra ma potencjał ale widać że to nie dokończony produkt we wczesnym dostępie. The Farm 51 pracuje nad grą już 5 lat. Na dzień dzisiejszy do dyspozycji graczy oddano 3 mapy Berlin, Moskwę i oczywiście Warszawę. W menu gry możemy wybrać nację i spersonalizować swoją postać od głowy poczynając na oznaczeniach jednostki wojskowej kończąc.

Możemy też przebierać w pukawkach :

Wszystkie opcje personalizacji prawdopodobnie docelowo będzie można odblokowywać wraz z osiąganym postępem. Podczas testów zauważyliśmy że dokonane przez nas zmiany w personalizacji nie są wykonywane i na mapę ładujemy się z domyślnym ekwipunkiem.

W grze możemy w zasadzie na dzień dzisiejszy zagrać tylko w jednym trybie „Warzone” czyli  gracze biorą udział w starciach o strategiczne miejsca przy współpracy zarówno piechoty jak i jednostek pancernych. W trybie Warzone dostępne są w tej chwili czołgi, wozy bojowe i quady. Przeważająca liczba serwerów ma liczbę slotów ograniczoną do 32 graczy choć jest kilka serwerów na 40 i 64 sloty. Sama mechanika gry przypomina nieco tą znaną z serii BF jest szybka i widać że nasza postać wykonuje ruchy bez zbędnych opóźnień. Szczegółowość tekstur terenu jest na zadowalającym poziomie ale powiedzmy sobie szczerze jest niska nawet w trybie ultra. Dźwięk również nie należy do mocnej strony tej gry ale dla większości będzie zadowalający. Jeżeli chodzi o zużycie zasobów to WW3 w trybie ultra pożera 9GB pamięci RAM, procesor obciąża podobnie jak PUBG. Na testowanej karcie graficznej GTX 1060 z 6GB pamięci nie było problemów z płynnością w trybie Ultra więc pod względem zasobożerności WW3 wypada bardzo dobrze.

Podsumowując, pierwsze wrażenia są pozytywne mimo problemów ze startem The Farm 51 pokazało nam ciekawy dynamiczny a przede wszystkim nowatorski FPS w którym areną walki są dobrze odwzorowane stolice kilku europejskich krajów. Do boju stajemy po stronie wybranej nacji którą możemy sobie szczegółowo spersonalizować. Pomijając trudności z połączeniem rozgrywka jest płynna i lekka choć widać pewne błędy w animacjach. Przypominamy że gra będzie dostępna przez najbliższy rok w trybie „Wczesnego dostępu” i jako taka została oceniona w dniu dzisiejszym.

[Aktualizacja]

W dniu dzisiejszym World War 3 działa już normalnie, problem z dostępnością do sieci WW3 został rozwiązany, działa również personalizacja postaci. Wreszcie mogliśmy powalczyć w obronie Warszawy.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *