Powoli zbliża się koniec pierwszego tygodnia zamkniętej bety gry World War 3. Pierwsze dni upłynęły twórcom nad rozwiązywaniem problemów z serwerami, które prawdopodobnie są już za nami. Nie pozostało nic innego jak rzucić się w wir walki przy okazji wyłapując liczne błędy (tak oczywiste przy każdej becie) lub też czekać na ich poprawki.
Czy gra zdobędzie rzesze fanów oraz czy ponownie rozpali ducha walki po niezbyt udanej premierze gry Battlefield 2042 od EA? Wydaje mi się, że na odpowiedź jest jeszcze za wcześnie, tak więc w tym tekcie postaram się tylko zwięźle opisać sam tytuł.
World War 3 jest wieloosobową sieciową strzelanką, której akcja rozgrywa się w miastach znanych z życia codziennego. Postarano się o wierne przeniesienie do gry fragmentu Warszawy, Berlina, Moskwy, Smoleńska oraz Polarny (Miasto koło Murmańska, które to znajduje się w Rosji ^^). Projekt map jest imponujący, pozwala on na rozegranie meczu i doprowadzenie do wygranej na wiele sposobów.
W grze mamy dostęp do sporego arsenału broni, gadżetów, wsparcia lotniczego, artylerii oraz pojazdów takich jak czołgi, transportery bojowe itp. Nie było by to tak imponujące gdyby nie możliwość konfiguracji uzbrojenia pod swoje upodobania. WW3 oferuje naprawdę sporą swobodę w tym temacie, oraz nie kończy jej na wybraniu ładnie wyglądającego skinu karabinka w menu głównym gry. Broń można dostosowywać pod względem długoci lufy, pojemności magazynka czy poprzez wybranie odpowiedniego celownika. Opcji jest bardzo dużo co zgrabnie pokazuje poniższy film.
Kustomizacja karabinków nie jest ostatnim słowem wypowiedzianym przez twórców gry. Dopasać można również uzbrojenie, pancerz, optykę (i wiele innych parametrów) czołgów jak i innych pojazdów, które przychodzą nam z pomocą na polu bitwy.
Następną udana próbą zwiększenia imersji w opisywanym tytule jest danie graczom opcji dopasowania swojej postaci do odpowiedniej formy rozgrywki; dostosowanie sprzętu ochronnego jaki dany żołnierz na sobie nosi ma wpływ nie tylko na jego wytrzymałość ale również na prędkość poruszania czy celowania.
Tak ogromny wybór pozwala na odpowiednie przygotowanie się do prowadzonej rozgrywki. Co nie jest bez znaczenia.
Główny tryb gry prowadzony jest przez 40-tu graczy (po 20 na stronę konfliktu) i polega na przejmowaniu określonych miejsc na mapie w celu zwiększenia punktów potrzebnych do ukończenia meczu. Zdobywane punkty pozwalają( nie tylko one) również na wezwanie wsparcia czy odpowiedniego pojazdu bojowego.
Jak to w taktycznych strzelankach bywa do wygrania najczęściej przyczynia się odpowiednia komunikacja oraz praca zespołowa między graczami.(polecam nasz kanał Discord https://discord.com/invite/eDDSvZww4g ).
Dodatkowym trybem rozgrywki jest TDM, którego nikomu nie trzeba opisywać(mam nadzieję).
Kolejnym z atutów gry są jej wymagania sprzętowe:
Tekst ten jest zwięzłym opisem ww3. Jeżeli zainteresowalicie się tytułem polecam sprawdzić poniższe linki.
https://worldwar3.com/pl